Betyg Fjällhälsan

Fjällhälsan har betyget 92.7% i helhetsintryck i Nationell patientenkät. Det är 13.0 procentenheter bättre än riksgenomsnittet och 7.7 procentenheter bättre än genomsnittet i Härjedalen kommun.

Fjällhälsans betyg i nationell patientenkät

Helhetsintryck

92.7%
Genomsnitt:
Sverige: 79.7%
Härjedalen: 85.0%
Patientens upplevelse av vården som helhet. Bland annat ingår frågan om man skulle rekommendera vårdcentralen till någon i samma situation.

Tillgänglighet

91%
Genomsnitt:
Sverige: 82.2%
Härjedalen: 85.3%
Patientens upplevelse av hur tillgänglig vården är i form av närhet, kontaktvägar etc.

Emotionellt stöd

85.7%
Genomsnitt:
Sverige: 76.3%
Härjedalen: 80.9%
Patientens upplevelse av hur lyhörda personalen är inför patientens oro, ångest, smärta, farhågor, rädslor eller smärtor.

Delaktighet och involvering

90.4%
Genomsnitt:
Sverige: 79.4%
Härjedalen: 81.5%
Patientens upplevelse av hur delaktig och involverad denna fick vara i vården av sig själv.

Respekt och bemötande

93.6%
Genomsnitt:
Sverige: 85.1%
Härjedalen: 88.9%
Patientens upplevelse av bemötandet anpassat till patientens individuella behov.

Kontinuitet och koordinering

78.6%
Genomsnitt:
Sverige: 71.1%
Härjedalen: 71.4%
Patientens upplevelse av hur väl vården samordnas externt och internt samt kontinuitet.

Information och kunskap

84.5%
Genomsnitt:
Sverige: 75.9%
Härjedalen: 78.1%
Patientens upplevelse av hur vården informerar och kommunicerar. Till exempel information kring behandling men också förseningar och väntetider.

Karta till Fjällhälsan

Karta till Fjällhälsan