Betyg Kåbohälsan

Kåbohälsan har betyget 88.6% i helhetsintryck i Nationell patientenkät. Det är 8.9 procentenheter bättre än riksgenomsnittet och 6.6 procentenheter bättre än genomsnittet i Uppsala kommun.

Kåbohälsans betyg i nationell patientenkät

Helhetsintryck

88.6%
Genomsnitt:
Sverige: 79.7%
Uppsala: 82.0%
Patientens upplevelse av vården som helhet. Bland annat ingår frågan om man skulle rekommendera vårdcentralen till någon i samma situation.

Tillgänglighet

86%
Genomsnitt:
Sverige: 82.2%
Uppsala: 83.6%
Patientens upplevelse av hur tillgänglig vården är i form av närhet, kontaktvägar etc.

Emotionellt stöd

87.1%
Genomsnitt:
Sverige: 76.3%
Uppsala: 79.8%
Patientens upplevelse av hur lyhörda personalen är inför patientens oro, ångest, smärta, farhågor, rädslor eller smärtor.

Delaktighet och involvering

89.4%
Genomsnitt:
Sverige: 79.4%
Uppsala: 83.2%
Patientens upplevelse av hur delaktig och involverad denna fick vara i vården av sig själv.

Respekt och bemötande

91.3%
Genomsnitt:
Sverige: 85.1%
Uppsala: 87.8%
Patientens upplevelse av bemötandet anpassat till patientens individuella behov.

Kontinuitet och koordinering

83.2%
Genomsnitt:
Sverige: 71.1%
Uppsala: 75.0%
Patientens upplevelse av hur väl vården samordnas externt och internt samt kontinuitet.

Information och kunskap

86%
Genomsnitt:
Sverige: 75.9%
Uppsala: 78.8%
Patientens upplevelse av hur vården informerar och kommunicerar. Till exempel information kring behandling men också förseningar och väntetider.

Karta till Kåbohälsan

Karta till Kåbohälsan