Betyg Hemdal Närvården

Hemdal Närvården har betyget 74.6% i helhetsintryck i Nationell patientenkät. Det är 5.1 procentenheter sämre än genomsnittet i hela Sverige och 5.3 procentenheter sämre än genomsnittet i Västerås kommun.

Hemdal Närvårdens betyg i nationell patientenkät

Helhetsintryck

74.6%
Genomsnitt:
Sverige: 79.7%
Västerås: 79.9%
Patientens upplevelse av vården som helhet. Bland annat ingår frågan om man skulle rekommendera vårdcentralen till någon i samma situation.

Tillgänglighet

78.1%
Genomsnitt:
Sverige: 82.2%
Västerås: 81.2%
Patientens upplevelse av hur tillgänglig vården är i form av närhet, kontaktvägar etc.

Emotionellt stöd

67.3%
Genomsnitt:
Sverige: 76.3%
Västerås: 77.1%
Patientens upplevelse av hur lyhörda personalen är inför patientens oro, ångest, smärta, farhågor, rädslor eller smärtor.

Delaktighet och involvering

76%
Genomsnitt:
Sverige: 79.4%
Västerås: 79.8%
Patientens upplevelse av hur delaktig och involverad denna fick vara i vården av sig själv.

Respekt och bemötande

81.6%
Genomsnitt:
Sverige: 85.1%
Västerås: 85.0%
Patientens upplevelse av bemötandet anpassat till patientens individuella behov.

Kontinuitet och koordinering

65.2%
Genomsnitt:
Sverige: 71.1%
Västerås: 71.1%
Patientens upplevelse av hur väl vården samordnas externt och internt samt kontinuitet.

Information och kunskap

70.2%
Genomsnitt:
Sverige: 75.9%
Västerås: 75.2%
Patientens upplevelse av hur vården informerar och kommunicerar. Till exempel information kring behandling men också förseningar och väntetider.

Karta till Hemdal Närvården

Karta till Hemdal Närvården